Yarım Kalan Devrim Belgeseli
denenem
|
15 Haziran 2009 Pazartesi
|
0 comments
TRT - Yarım Kalan Devrim Belgeseli
Yarım Kalan Devrim
Üretilecek otomobil, Türkiye’de makine mühendisliği ve yerli ağır üretim endüstrisi alanında çığır açacaktı. Bu yüzden araçlara "Devrim" adı verildi. 16 Haziran 1961 yılında gerçekleşen toplantıda, otomobilin hazırlanması için gereken en iyi yerin Eskişehir Demiryolu Fabrikaları (bugünkü TÜLOMSAŞ-Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş.) olduğuna karar verildi. Atölyenin hazırlanması için Eskişehir’e talimat verildi. Mühendislere, varsa otomobilleriyle, Eskişehir’e gelmeleri söylendi. Ama mühendislerin çoğu daha önce hiç şoför koltuğuna oturmamıştı... Zor şartlarda başlayan "Devrim" projesi bir süre sonra sessiz sedasız rafa kaldırıldı. Neden böyle olduğuna ilişkin sebepler bugün hâlâ bir muamma. Kimilerince bu proje, Türkiye’nin otomotiv sanayi konusunda öncü ülkelerden biri haline gelmesi konusunda geçmişte atılmış çok önemli bir adımdı. Kimilerine göre ise "Devrim" Avrupa arabalarının kötü bir taklidiydi. Bej renkli bir kopyası Eskişehir’de TÜLOMSAŞ bahçesinde özel bir müzede sergilenmekte olan araç, bugün hâlâ çalışır durumda. Ankara Televizyonu Belgesel Programları Müdürlüğü’nce tek bölüm olarak hazırlanan Yarım Kalan ’Devrim’ belgeselinin yapım ve yönetmenliği Bülent Çubukçu, danışmanlığı Muhittin Şimşek, kameramanlığı Alpertunga Türkdoğan ve Alaeddin Arda’ya ait.
Üretilecek otomobil, Türkiye’de makine mühendisliği ve yerli ağır üretim endüstrisi alanında çığır açacaktı. Bu yüzden araçlara "Devrim" adı verildi. 16 Haziran 1961 yılında gerçekleşen toplantıda, otomobilin hazırlanması için gereken en iyi yerin Eskişehir Demiryolu Fabrikaları (bugünkü TÜLOMSAŞ-Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş.) olduğuna karar verildi. Atölyenin hazırlanması için Eskişehir’e talimat verildi. Mühendislere, varsa otomobilleriyle, Eskişehir’e gelmeleri söylendi. Ama mühendislerin çoğu daha önce hiç şoför koltuğuna oturmamıştı... Zor şartlarda başlayan "Devrim" projesi bir süre sonra sessiz sedasız rafa kaldırıldı. Neden böyle olduğuna ilişkin sebepler bugün hâlâ bir muamma. Kimilerince bu proje, Türkiye’nin otomotiv sanayi konusunda öncü ülkelerden biri haline gelmesi konusunda geçmişte atılmış çok önemli bir adımdı. Kimilerine göre ise "Devrim" Avrupa arabalarının kötü bir taklidiydi. Bej renkli bir kopyası Eskişehir’de TÜLOMSAŞ bahçesinde özel bir müzede sergilenmekte olan araç, bugün hâlâ çalışır durumda. Ankara Televizyonu Belgesel Programları Müdürlüğü’nce tek bölüm olarak hazırlanan Yarım Kalan ’Devrim’ belgeselinin yapım ve yönetmenliği Bülent Çubukçu, danışmanlığı Muhittin Şimşek, kameramanlığı Alpertunga Türkdoğan ve Alaeddin Arda’ya ait.
http://rapidshare.com/files/244105030/YarimKalanDevrim.Okan90-Casper_2641.part3.rar.html
http://rapidshare.com/files/244083339/YarimKalanDevrim.Okan90-Casper_2641.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/244062723/YarimKalanDevrim.Okan90-Casper_2641.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/244128722/YarimKalanDevrim.Okan90-Casper_2641.part4.rar.html
Reklamlara tıklayarak sitemize destek olabilirsiniz!..
Filed Under: Belgesel Tv
0 comments
Trackback URL | Comments RSS Feed